Halaman

Catatan Terkini...

iaryylr kini sedang mencari majalah, buku, komik, lencana besi, pin lama dan sebagainya untuk dibuat koleksi, juga sesuatu barang yang sealiran dengan kandungan blog ini seperti barangan souvenir, botol, gelas dan lain-lain, Segala cadangan, peluang, maklumat, sumbangan, tawaran amatlah dihargai. Buat waktu ini iaryylr boleh dihubungi melalui iaryylrcollection@gmail.com atau PM di FB.
"
kita kongsi-kongsi informasi hobi,
berpeluang bersama realisasi koleksi
"
Mencari 100 tahun Nestle di sisimu....
Хоби - собирање антиквитети

".........biar hobi berbicara..."
:)

Syoknya tengok Antique Roadshow di TV,

Undian Anda Amat Di Hargai!

INSIDEN CARI BARANG AWAL DISEMBER 2010

Berita Terkini - Insiden 2 pada 3 Minggu Lepas

Sewaktu Saya melalui jalan Sungai Jati untuk ke Shah Alam
selepas balik mencari harta, tekak pun dahaga kepala
pun pening sikit. Mungkin kerana panas yang mencengkam .
Saya ternampak kedai 99 di sebelah jalan. Maka saya pusing
masuk lorong tersebut untuk membeli air minuman.
Tiba-tiba satu dentuman berbunyi didepan motor. Saya
percaya dentuman itu adalah barang yang jatuh atau
dicampak oleh seseorang dari tingkat atas rumah kedai
digambar. Terdengar juga suara budak sekejap.

Saya percaya barang tersebut berasal dari tingkat 2 rumah
tengah yang ada Astro itu. Sebab ada budak dalam anggaran
usia 5~9 meninjau-ninjau berlari-lari, terjenguk-jenguk.
Angin memang satu badan...., tetapi tidak dapat kepastian
kebenaran kepercayaan saya. Cuma ngomelan yang membengang
dan sabar kerana tidak mahu urusan yang tertunda bertunda.
Kalau kena saya dan isteri sudah tentu saya sendiri yang kena
masuk balai nanti... hu! hu! hu!.

Dibawah adalah objek yang dipercayai terkena motor rempit.
Kayu mop atau penyapu yang patah dua.. reput sikit kut... .
Awal tahun hari itu ada juga kes yang hampir serupa ditempat
lain, panggil sorang-sorang turun.. semua tidak mahu turun,
esok lusa kena serbu polis. Ingatkan sebab hal berkaitan..,
rupanya kes dadah, patutlah saya panggil diorang tidak
berani keluar.. sebab diorang ada buat salah.. hu hu hu hu!.

Utamakan Keselamatan memang menjadi keutamaan saya
bila menunggang dijalan raya. Lagi-lagi bila melalui jalan
yang tidak pernah atau jarang dilalui. Mana tidak kalau
hendak mencari barang memang sambil meronda masuk
kampung, ladang, pekan untuk nikmati suasana.
Tetapi sekarang banyak kedai sudah roboh, Kalau 9
tahun lalu mungkin lebih meriah... hu hu hu!.
insiden nyaris cedera

Tiada ulasan :

Hobbies and Collectibles

Komen Dan Pandangan Terkini

Recent Comments Widget
Hobi dan Koleksi diseluruh dunia....
பொழுதுபோக்கு டான் தொகுக்க - Hobby & coleção
Hobby e da collezione - Хобби и коллекционные
งานอดิเรกและของสะสม - 취미 및 소장 - Hobby & Sammlerstück
hobbies et collectiones - χόμπι και συλλογές
收藏嗜好 - 收藏嗜好 - हॉबी संग्रह - هواية والتحصي
Sở thích & Bộ sưu tập - Hobi & Koleksiyon - هابی و مجموعه
Hobby & Koleksi -хоби и колекција
loisirs et collections - Hobbys und Sammlungen
hobby's en verzamelingen - Hobby's en Verzamelobjecten
Hobbies and Collectibles

DRAMATIVITI
Hobbies and Collectibles
Semua foto di dalam entri blog https://hobby-collection.blogspot.com adalah hak milik iaryylr iaryylr @ https://hobby-collection.blogspot.com, kecuali yang dinyatakan sumbernya.