Halaman

Catatan Terkini...

iaryylr kini sedang mencari majalah, buku, komik, lencana besi, pin lama dan sebagainya untuk dibuat koleksi, juga sesuatu barang yang sealiran dengan kandungan blog ini seperti barangan souvenir, botol, gelas dan lain-lain, Segala cadangan, peluang, maklumat, sumbangan, tawaran amatlah dihargai. Buat waktu ini iaryylr boleh dihubungi melalui iaryylrcollection@gmail.com atau PM di FB.
"
kita kongsi-kongsi informasi hobi,
berpeluang bersama realisasi koleksi
"
Mencari 100 tahun Nestle di sisimu....
Хоби - собирање антиквитети

".........biar hobi berbicara..."
:)

Syoknya tengok Antique Roadshow di TV,

Undian Anda Amat Di Hargai!

BEDAK MONALEYA HARUM MEWANGI?

BEDAK TEPUNG BATU MONALEYA DARI THAILAND
Tidak tahu bilakah dibawa masuk ke tanah Semenanjung.
Betulkah saya baca Jawi ini?
"Atar Tepung Harum Mewangi"
Pembetulan, bukan 'atar' tetapi 'air' he he he!
Bahagian atas kotak bedak, gambar gaya lama si pemakai.
Bahagian Bawah, bahasa Thai yang tidak difahami...,
Bawah sekali ada tulisan Jawi.
Ada sesiapa pernah guna atau nampak Monaleya?,
Hendak cerita lagi tetapi tidak tahu dan tidak ingat
dimana telah saya simpan bedak Mona Leya ini.... .

3 ulasan :

zul permatang badak berkata...

...salam ....bedak ni selalu nampak kat pasar malam..tapi itu dulu,sekarang mungkin dah tak ada kot....

Blues Riders berkata...

bukan 'atar' bro, tapi 'air'. alif ya ra = air.. hehe..

iaryylr berkata...

Zul permatang badak,
Oh mungkin juga, kat kedai tu pun tinggal 2 kotak jer, ambil sekotak buat uji kaji he he he!.

Blues Rider,
Oh! air rupanya, yang lain kira betullah saya eja, he he he! thanks Bro!

Hobbies and Collectibles

Komen Dan Pandangan Terkini

Recent Comments Widget
Hobi dan Koleksi diseluruh dunia....
பொழுதுபோக்கு டான் தொகுக்க - Hobby & coleção
Hobby e da collezione - Хобби и коллекционные
งานอดิเรกและของสะสม - 취미 및 소장 - Hobby & Sammlerstück
hobbies et collectiones - χόμπι και συλλογές
收藏嗜好 - 收藏嗜好 - हॉबी संग्रह - هواية والتحصي
Sở thích & Bộ sưu tập - Hobi & Koleksiyon - هابی و مجموعه
Hobby & Koleksi -хоби и колекција
loisirs et collections - Hobbys und Sammlungen
hobby's en verzamelingen - Hobby's en Verzamelobjecten
Hobbies and Collectibles

DRAMATIVITI
Hobbies and Collectibles
Semua foto di dalam entri blog http://hobby-collection.blogspot.com adalah hak milik iaryylr iaryylr @ http://hobby-collection.blogspot.com, kecuali yang dinyatakan sumbernya.